PERSONALIZACE

Trend, který učí etikety mluvit

15. 10. 2020

Pandemie koronaviru negativně zasáhla řadu oblastí. Všemi kontinenty rezonují nejistota a obavy z možné nákazy. Firmy mění zavedené zvyklosti, návštěvy jsou přijímány za zpřísněných podmínek nebo vůbec. Současná bezprecedentní situace, ovlivněná řadou mimořádných opatření, nastoluje nové globální trendy. ON-LINE KOMUNIKACE výrazně posiluje na úkor jindy preferovaných osobních jednání. Majitelé firem, manažeři i obchodní týmy stojí nyní před otázkou, jakým způsobem poděkovat svým obchodním partnerům či zaměstnancům i bez osobního kontaktu.

Efektivním řešením může být pečlivě zvolený dárek doplněný o originální personalizovanou etiketu. Na rozdíl od sériově vyráběných etiket má personalizovaná etiketa za úkol promluvit ke konkrétní osobě prostřednictvím osobního vzkazu či věnování, navázat s ní interakci, vzbudit její zájem a vyvolat pozitivní emoce.

Jak na to?

Při výrobě personalizovaných etiket má hlavní slovo digitální technologie. Naše tiskové stroje HP Indigo WS 6800 i nejnovější Durst Tau 330 RSC jsou vybaveny speciálním integrovaným softwarem, který umožňuje tisk tzv. variabilních dat. V tomto případě dochází k propojení statické části etikety s variabilními daty definovanými v databázi prostřednictvím tabulkového procesoru. Databázi může vygenerovat i přímo tiskárna na základě individuálních požadavků zákazníka. Proto může každá etiketa v rámci jediné zakázky obsahovat jiné informace, které jsou přizpůsobeny přesně na míru konkrétnímu příjemci. Měnit můžete podle libosti jak text od oslovení po osobní vzkaz, tak i barevnost. Tímto způsobem vzniknou unikátní limitované série, které propojí oblíbené značky s konkrétními lidmi.

Personalizace a udržitelnost

Hlavní výhody digitální technologie spočívají především v její pružnosti a ekonomické výhodnosti při tisku menších sérií. Kromě toho umožnuje potisk nejrůznějších materiálů včetně udržitelných. Kvalita recyklovaných materiálů se v posledních letech výrazně zlepšila, a tak celkový dojem nemusí působit vždy omšele. Navíc lze na recyklované materiály aplikovat různé povrchové úpravy a zušlechtění tak, aby bylo dosaženo vzhledu odpovídajícího značkové kvalitě finálních produktů i celkové filozofii firmy.

Personalizace etiket přináší široké a praktické využití. Lze ji aplikovat na řadu produktů od vína, piva, destilátů a nealkoholických nápojů až po potraviny, delikatesy či kosmetické výrobky. Fantazie zde nemá hranice.